lördag 19 januari 2013

The Von Silver Legacy

Jag bestämde mig för att prova på att göra min egen Legacy Challenge och se hur svårt det är. Det betyder att man skall spela genom 10 generationer, utan fusk och familjen ska bo på samma tomt genom alla 10 generationer. Man får poäng för avklarade livsönskningar etc. Mer om vad en Legacy Challenge är kan ni läsa om här. Själv är detta nytt för mig, så jag försöker läsa om alla regler så jag gör det rätt! Men, ska visa hur långt jag har hunnit....Min legacy heter "The Von Silver Legacy" och kommer att få en egen etikett längst till höger på bloggen. 
Det här är Sam Von Silver, grundaren. Han har nyss flyttat till Bridgeport, till ett litet rött tegelhus. 
Väldigt enkelt och litet...men Sam har nästan inga pengar. Han drömmer om ett stort hus med massor av barn som springer runt och en hund och en vacker fru. Han vill bli lycklig.
Det är söndag eftermiddag och Sam åker in till stadshuset för att göra en flyttanmälan. Han frågar efter lediga jobb och får ett! Han åker hem för att sova och vara pigg och alert inför morgondagen!
På måndag morgon börjar Sam på sitt nya jobb. Han träffar Johnny Jones i hissen på väg upp och de börjar prata. Johnny jobbar också för Harry Marks, som är deras chef. Johnny och Sam verkar komma bra överens och Johnny berättar att han ska ha en fest på fredag kväll som Sam gärna får komma till. Sam är på bra humör då han kommer hem den kvällen.
Han pysslar lite i sin trädgård och säljer grödorna till den lokala matbutiken för att få extra cash.
Äntligen är fredagen här och Johnnys fest! Sam tar tunnelbanan in till centrum av Bridgeport där Johnny och hans fru Diana bor i en fantastisk takvåning. Diana är en lång och vacker kvinna. Konstigt nog gillar hon inte barn alls, när Sam för det på tal. 
Med den här tjejen klickar det! Tyvärr minns inte Sam vad hon heter...kanske drack han för många Simsopolitans?
I lobbyn på väg hem träffar Sam Jessica, som är en otroligt vacker vampyr. Dom pratar i säkert en timme före Sam tar tunnelbanan hem med Jessicas nummer i sin telefon...
Väl hemma somnar Sam ovanpå den bäddade sängen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar