fredag 15 februari 2013

TVSL Avsnitt 15

Sommarfestivalen har kommit till stan och Luna & Harry åker till den för att ha kul.
Vad är det NUDÅ?
Tävling!
Jamen kom igen Harry, sådär mätt blev du ändå inte.
Harry stannar kvar för att spela fotboll med en kompis.
Luna reser till Kina! Hon behövde komma bort från Bridgeport och hennes chef sa att om hon åker till Kina och lär sig kampsportfärdigheten kan hon få en befordran. Luna hade sparat en del så hon hade råd att åka iväg en vecka. Hon försäkrade att mamma Jessica var okej och åkte sedan iväg.
Hon besökte kända platser såsom Det himmelska teplet.
Luna lärde sig kampsportsfärdigheten.
Campade på Lotuslägret.
 ...och träffade lokala mänskor.
Men vad är det som händer här då? Luna flirtar med ett butiksbiträde!?
Whoooooa! Luna, vem är det där?
Luna: jeeez Rebecka, ta det lugnt. Det är bara Liang. Jag är faktiskt på semester, varför skulle jag inte få ha lite roligt? Dessutom verkar han vara en bra karl. Han är prydlig och händig! Vad mer kan jag önska mig!? Och när jag lär känna honom bättre så tror jag att jag han är en riktigt bra man.
Rebecka: Wait, what? Menar du att Liang skulle kunna vara en potentiell partner?
Luna: Ja, varför inte? Jag bjöd redan in honom till Bridgeport i sommar. Han kommer!
Rebecka: Okej...och du är säker på att han är singel? Så att det inte finns någon kinesisk fru nånstans som väntar på att han ska komma hem?
Luna: Ja, jag frågade honom.
Rebecka: jaja...lycka till då. Han är ju ganska söt!
Efter en vecka i Kina återvänder Luna till ett regnigt Bridgeport.
Vad spännande med en potentiell partner åt Luna! This will be fun...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar