fredag 1 mars 2013

Makeover

Renoverade ett hus i Sunset Valley. Nedre våningen består av kök, matsal och vardagsrum. Och ett mindre badrum. Här är bilder på hur det såg ut före renoveringen.

Började renovera och såhär blev det:
Bytte fönstren till mer moderna. Golvet fick vara men tapeterna ändrades.
Byggde ut matsalen så att ett ordentligt matbord skulle få plats. 
Flera fönster släpper in mer ljus och man får en känsla att man sitter på en terass. 
I mitten av rummet byggde jag en vägg (1 x 3) så att kök och vardagsrum skulle få skilda rum men att det ändå skulle vara öppet och ljust. Jag tycker det känns mycket större än det är. 
Härifrån ser man hur bred väggen är. Inuti är det alltså tomt. 
I förgrunden till höger på bilden fällde jag in en bokhylla i den tomma väggen. 
Det ser ut som att det är en inbyggd hylla. 

Själv är jag väldigt nöjd med resultatet. Vad tycker ni? Ska jag göra fler inlägg om makeovers på hus?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar